Brandépítés cikksorozat: Online marketing

Brandépítés cikksorozat: Online marketing

A cikksorozat ezen részében kitérek az brandépítés online részére. A cégek esetében elengedhetetlen az online megjelenés, mivel a legtöbb vásárló már a weboldalakon tájékozódik vásárlás előtt. Ezért a brandépítésben egy nagyon fontos rész az online megjelenés. Egy nagy probléma van ezzel!

8 másodperc

Ennyi idő áll rendelkezésre, hogy meggyőzzük az embereket, hogy maradjanak az oldalunkon. Ennyi idő alatt már kialakul az első kép a cégről. Ezért azt is mondom a dizájnon nem szabad spórolni. Továbbá csak a weboldal nem elég, kellenek a közösségi oldalak, blogok, hogy biztosan eljuttassuk az üzenetünket az emberek felé, és kialakuljon a megfelelő érzésük a márkánk felé.

Megkülönböztetés?

Elvileg a brandépítés egyik alap gondolata, hogy cégünket meg tudják a felhasználók különböztetni a konkurenseinktől. Gyakorlatilag itt ellentmondással is találkozunk, mert a legtöbb szektornak megvannak a tipikus színei, betűtípusai. És a grafikusok, weboldalkészítők ezt figyelembe is veszik. Tehát tartalomban kell még jobban kitűnnünk, és az egységes színhasználatban.
Tipp: Tartalomra úgy értem, hogy már a főoldalon találkozzon azokkal az információkkal a vevő, hogy mért válassz a te terméked/szolgáltatásod, az mennyibe kerül, és hogyan juthat hozzá.

Közösségi oldalak (Brandépítéshez kapcsolódóan)

Végre egy platform, ahol át tudod adni azokat az üzeneteket (akár többször is) a leendő vagy már meglévő vásárlóidnak amiknek köszönhetően megkülönböztethetnek a konkurenseidtől, kialakulhatnak az “érzéseik” a céged iránt…
Brand üzenet: Például Aldi humoros posztjai >>> fiatalos, lendületes
Aktív Facebook oldal = működik a cég
Tipp: Posztolj heti egyszer minimum a cégedhez kapcsolódó dolgokat. Írj le történeteket, sztorikat, ügyfél véleményeket…

Blog

A céges blog is jó lehetőséget ad arra, hogy eljuttasd a branded üzenetét úgy, hogy közben a termékedhez, szolgáltatásodhoz kapcsolódó tartalmakról blogolsz.
Például a Minner: Az olvasókat időnként meg szoktam kérdezni mi jön le az oldalról nekik. És mindenki a motivációt, lelkesedést, pozitivitást emeli ki. Szuper! Elértem, hogy a brandem üzenete átmenjen.

Média

Amikor már van akkor a céged, hogy tudsz venni megjelenéseket, akkor mindenképpen tedd meg. Brandépítés szempontjából elengedhetetlen, hogy mások beszéljenek rólad. Ne csak a nagy portálokra koncentrálj, érdemes a bloggerekre is támaszkodni, főleg akkor, ha olyan témában írnak, mint a te céged.

Véleményvezérek, influrencerek

Tudtad, hogy most még könnyebb online felépítened egy brandet? A véleményvezéreken, influencereken (pl. Intagram felhasználók, bloggerek, videóbloggerek) keresztül könnyebben át tudod adni a márkád üzenetét, márkaérzést, mivel a véleményvezérek nagy hatással vannak a követőikre.

Extra tipp

Gondolj úgy a cégedre, mintha egy startup lenne. Megfigyelted, hogy a legtöbb startup már az elején foglalkozik azzal, hogy az ő cége igenis brand a legelejétől fogva? Szinte élményt akarnak adni a felhasználóinak, vevőiknek. Ők eleve brandként gondolnak magukra, úgy indulnak el, úgy tervezik meg az arculatukat…Gondolkozz te is így és máris ráérzel a brandépítésre.

A cikksorozat a 2017. március 29. Minner Olvasói találkozón elhangzott Brandépítés előadás “kivonata”, melyet közösen a Névjegykirály.hu -val szerveztem.
1. rész: Az alapok – #brand #márka #hogyan
2. rész: Offline, nyomtatott, print – #brand #márka #hogyan
3. rész:  Online marketing

 

A cikk megjelenését a Névjegykirály.hu támogatja. Készíttesd el náluk névjegykártyádat, szórólapodat, offline megjelenésed! Kattints ide!

nevjegykiraly_promo_02

Share Button

Ez is érdekelhet

Kommentek