Az RTL Klub beszáll a startupbizniszbe, mint befektető. Egy érdekes ötletük támadt. Több száz millióról van szó.

Az RTL Klub beszáll a startupbizniszbe, mint befektető. Egy érdekes ötletük támadt. Több száz millióról van szó.

R-Time Ventures néven a startupok piacárra is belép az RTL Klub, akik egy igazán érdekes ötlettel álltak elő. Több száz millió forint értékben támogatnak majd startupokat, de nem úgy, ahogy te gondolnád. Nem pénzt adnak. Na, vajon kitalálod mit?

Éves szinten több száz millió forintban adnak reklámhelyeket, médiatámogatást az ilyen vállalkozásoknak. Mindenki azt adja, amihez a legjobban ért, vagy amije van. Ha úgy nézzük, egy egészen érdekes és speciális üzleti modellt alkalmaz majd így az RTL Klub.

“Eddig is sokkal több kis- és középvállalatot tudtunk megszólítani az RTL Most 1.0-val és más digitális felületeinkkel, mint a televízióval. De igen, bővülhet ez a kör. Sőt, készülünk egy nagy meglepetéssel. R-Time Ventures néven egy media- for-equity projekttel befektetőként is meg fogunk jelenni a startuppiacon. Olyan startupoknak adunk majd támogatást, nem készpénzt, hanem a legnagyobb értékünket, a saját felületeinket, amelyeknek hiányzik a forrás a marketingtevékenységük támogatására. Egyfajta marketing-ugródeszka leszünk, egy kiválasztási folyamat végén.” /Vidus Gabriella – tévétársaság vezetője/

Kinek lehet jó az ilyen befektetés, megoldás? Van piaca itthon?

Sokakban felmerülhet a kérdés, hogy kell-e egy startupnak TV-reklám, médiamegjelenés. Aki erre azt monda, hogy nem, az vagy nem látott még vállalkozást, vagy hülye. Nagyon sokszor azok a startupprojektek lesznek a legsikeresebbek, akik először kisebb piacon sikeresen le tudták tesztelni a startupjukat, és erre a hazai piac is megfelelő. Az RTL Klub is érdekelt lesz abban, hogy megfelelő hirdetéseket kapjanak a startupok, és nem is 100 projektről beszélünk, hanem éves szinten 10-20-ról, amit el tud látni a csatorna. Továbbá nagy rálátásuk is lesz a médiapiacra a csatornával közös együttműködésük közben, így külföldön is könnyebben rúgnak majd labdába. Az adott cég kommunikációjában mindenképpen sokat fog lendíteni az egész támogatás. Természetesen megfelelő projekteket kiválasztva, mivel nem minden startupnak kell itthon ilyen reklám. Akinek kell, annak bizony nagyon sokat fog segíteni. Hasonló tevékenységet végez például Németországban a ProSieben.

Forrás: 24.hu, MMonline
F
otó: RTLKlub/Facebook

Kommentek