Többször hallottam, láttam már, hogy ezt a közmondást írják be Facebook reklámok alá az emberek. Sőt, sokan még a marketinghez kapcsolódó tartalmakhoz is oda-oda szokták írni. A közmondás mögött az áll, hogy elvileg egy jó terméknek nem kell a reklám, eladja saját magát is. Tényleg így van?
Eladja saját magát egy termék/szolgáltatás?
Attól függ mi a termék/szolgáltatás, egyébként igen. Naná! Van egy kis fagyizónk, virágboltunk, kis éttermünk. … Szuper, akkor bizony akár szájhagyomány útján is terjedhet a jó hírünk, és igen jönni fognak a vevők, annyi jön, hogy eléljen a kis üzletünk. Mi ezekben a közös? Igen! Jól látod, helyi üzletek. Bár még itt is meglegyint minket a konkurencia szele. Mi van, ha ő reklámoz, és bizony azt nagyon jól csinálja…?
Kell a reklám
Annyi termékkel, szolgáltatással találkozunk nap mint nap, hogy bizony reklám nélkül nem is hallanánk róluk. Akkor pedig miért vásárolnánk meg őket? És bizony a marketingnek is régi története van. Amikor eljött az az idő, hogy nemcsak a helyieknek akartunk eladni, hanem nagyobb célközönségnek adni a termékünket/szolgáltatásunkat, ott bizony el kellett már a marketing azon része, hogy legalább halljanak a termékünkről. Arról nem is beszélve, hogy a konkurencia is már reklámokkal készül, így bár vallhatjuk azt a nézetet, hogy a „Jó bornak nem kell a cégér”, valójában utóbbit alkalmazva hamar be kell majd zárnunk a boltot.
Ehhez kapcsolódó tartalom
Brandépítés cikksorozat:
- 1. rész: Az alapok – #brand #márka #hogyan
- 2. rész: Offline, nyomtatott, print – #brand #márka #hogyan
- 3. rész: Online marketing