A hazai marketingeseknek nem tetszik a Media Markt Facebook kommunikációja. Vajon miért?

A hazai marketingeseknek nem tetszik a Media Markt Facebook kommunikációja. Vajon miért?

Meglepődve tapasztaltam, hogy a hazai marketingesek többségének nem tetszik a Media Markt új Facebook kampánya, amit már pár hónapja elkezdtek. Gondoltam megvizsgálom, hogy miért nem nyerte el a tetszésüket, mert első ránézésre eredményesnek tűnik. Egyet már az elején leszögeznék: mindig a belsős marketinges az, aki tudja, mi a célja az adott reklámkampánnyal. Melyek azok a posztok, melyek nem tetszenek a hazai marketingeseknek, és nem értik, hogy mit keres az elektronikai bolt oldalán?

Furcsa, de az egyik problémájuk az, hogy régebbi mémeket újra előhoznak. Vajon ez miért gond? Kőbe van vésve, hogy nem lehet?

Ezt a posztjukat a kommentekkel együtt tettem ki képként, mert látszik, hogy a hozzászólásukba is további aktivitást visznek (az eredeti posztot ide kattintva találod), és ezzel fenntartják az érdeklődést.

Képernyőfelvétel (418)

Láthatóan már idén tavasszal felmérték, hogy mennyire van igény az ilyen posztokra. Akkor még csak 200-300 lájkot kaptak a humorosabb képek, de látszott az, hogy eredményes lehet. Nyáron belelendült a cég, és már egy-egy fentihez hasonló kép több mint 1000 lájkot, és több száz megosztást kapott. Sőt, a kommentekben megfigyelhető, hogy többen is a marketingest dicsérik, és azt, hogy milyen jó ötlet. Na várjunk csak! Igen, ismerős lehet ez számodra, hisz hasonló kampányt folytatott nemrég az Aldi is. De nagyon másolásnak sem tekinthetjük, mert régen is voltak ehhez hasonló posztok, megoldások, ha csak a Csonti Car régi FB oldalára gondolunk. Egy biztos, a Media Markt eléri a célcsoportját, sőt, láthatóan aktívabb is lett a Facebook oldala.

Facebook – közösségi oldal

Meg kell érteni, hogy a Facebook egy közösségi oldal. A felhasználók többsége azért használja, mert ez számukra időtöltés, szórakoztató tartalmat keresnek, vagy éppen híreket olvasnak. Egy ilyen cégnek, mint a Media Markt azért érdemes ilyen posztokat alkalmaznia, mert nagy a vásárlóközönsége, nem egy szűk célcsoport. Továbbá pont jókor indították be az ilyen fajta kommunikációjukat, mert a Facebook egyre jobban csökkenti az ingyenes (organikus) eléréseket az üzleti Facebook oldalak esetében.

A hazai marketingszférának valószínűleg csak savanyú a szőlő, mert ők nem mertnek így kommunikálni, vagy egyszerűen csak nem értik, vagy nem veszik figyelembe, hogy mindig az adott cég marketingvezetője az, aki tudja azt, hogy mi a célja az adott marketingkampánnyal. Sok marketinges azt nem érti meg, hogy minél nagyobb a célközönséged, annál általánosabb marketingkommunikációt kell alkalmaznod, annál egyszerűbb, populárisabb posztokat érdemes használnod.

Kiemelt kép: Media Markt/Facebook

Kommentek