A Facebook ezt az ajánlatot küldte ki 2005-ben a leendő reklámozóinak. Így szerezték az első szponzorokat.

A Facebook ezt az ajánlatot küldte ki 2005-ben a leendő reklámozóinak. Így szerezték az első szponzorokat.

A Facebook indulásakor nem özönlöttek még a reklámozók az oldalra, így nekik is értékesíteni kellett a reklámhelyeiket. Sőt még az elején klasszikus bannereket adtak el, ekkor még nem volt hírfolyam. 2005-ben már 1,9 millió felhasználója volt havonta a közösségi oldalnak, és az alábbi ajánlatból kiderül, hogy 7 dollárt kértek minden 1000 megtekintésre (CPM). Mit tanulhatunk a Facebook első ajánlatából? Nézd meg először, hogy nézett ki, majd alatta olvashatod:

Facebook First Proposal 4.18.05-page-001 Facebook First Proposal 4.18.05-page-002 Facebook First Proposal 4.18.05-page-003 Facebook First Proposal 4.18.05-page-004 Facebook First Proposal 4.18.05-page-005

Érdekesség a Facebook ajánlatából

Már akkor lehetett külön bannereket megjeleníteni például a párkapcsolati állapotra, kedvenc filmre, könyvre … beállított célcsoportokra. Ez azért érdekes, mert már akkor felismerte a Facebook, hogy a külön célzási lehetőséget szeretik a reklámozók.

Ezt tanulhatod belőle

Bár 2005-ös ajánlat, de valljuk be az USA mindig is előrébb jár marketing terén, mint mi ide haza. Nos a legfontosabb az, hogy megadja az ajánlat arra fő kérdésekre a válaszokat, hogy:

  • miért? – (why)
  • mennyiért?
  • hogyan? (hogyan juthat hozzá)

Erről már olvashattál a Minneren, mivel a weboldalad  felépítésénél is javasoltam, hogy ezek legyenek rajta az oldaladon (erről itt olvashatsz). Természetesen kellett az a speciális ajánlat is, hogy teljesen targetálhatóak voltak a reklámok.

A fájlt Kevin Colleran töltötte fel a Dropbox fiókjába, aki ott volt az első 10 Facebook alkalmazott között.

 

Forrás: BusinessInsider
Dropbox/Kevin Colleran

Share Button

Ez is érdekelhet

Kommentek