5 „régi” marketingcsatorna, amit újra érdemes használni! – #apróhirdetés #DM #szponzorálás #egyéb_ötletek

Dátum

Megosztás

Az hirdetési piac miatt szinte annyira ráfókuszálunk a Google és a Facebook hirdetésekre, hogy közben nem látjuk, milyen lehetőséget tartogatnak a régebbi marketingcsatornák. Mikor adtál fel utoljára apróhirdetést? Ugye-ugye! A legérdekesebb, hogy azért is érdemes kihasználni mindent, mert nagyon jól össze tudod kötni a kampányaidat. Nézzük is a lehetőségeket!

No. 1 Tipp

Reklámozz annyi csatornán, amennyin csak tudsz. Eleve minden csatornát ki kell próbálnod ahhoz, hogy tudd, melyik lesz a legmegfelelőbb. De tudod, hogy nagyon sokszor egymást támogatják a megjelenések, és akár a jófogásra feltett hirdetésed, vagy egy esemény szponzorai között történő feltűnésed emlékezteti az adott leendő vevődet, ügyfeledet, hogy vásároljon nálad. Szóval mindenképpen hasznos használnod az alábbi tippeket is!

Apróhirdetés

Akár online, akár offline hirdetésben érdemes lehet újra kipróbálnod. Meg fogsz lepődni a hatékonyságán. Én marketingkampány készítésre is szereztem így ügyfelet. Sőt, még egy jófogáson meghirdetett promócióm a keresőben is egészen előre került, nem is gondoltam, hogy ennyire erős a SEO azon az oldalon.
Azon pedig megint meg fogsz lepődni, hogy egy-egy kiemelés adott kategóriában mennyire olcsó, mondjuk egy Google hirdetéshez képest. 🙂

Sport vagy egyéb esemény szponzorálása

Legyen az akár egy futó verseny, vagy teniszverseny, vagy bármilyen egyéb esemény, érdemes elgondolkodnod a szponzorálásában. Miért? Nemcsak az eseményen résztvevőket fogod elérni, hanem fel tudod használni a saját kampányaidban, hogy támogattad az eseményt, így akik nem voltak ott, ők is kapnak egy impulzust. Lesz miről posztolnod a Facebookon…. Továbbá növeli a brandértéked. Hidd el, nem is kerül olyan sokba, és azért fog megtérülni, mert ki tudod használni más reklámkampányaidban (főleg Facebook). Viszont tervezz előre, hogy miként fogod hatékonnyá tenni az ottani kampányod, hogyan fogod kihasználni a többi marketingcsatornán…

Miért használd?

  1. Fel tudod használni a közösségi oldalaidon, lesz miről posztolni.
    Az egyik legnyomósabb érv, hogy meg tudod tölteni az eseményekről szóló posztokkal a közösségi oldalaidat. Esemény előtti, közbeni, utáni képek, videók és beszámolók. Közben még promózni is tudod a termékeidet, szolgáltatásaidat.
  2. Offline esemény szponzorálásánál a leendő vásárlóid nem csak a virtuális térben találkoznak veled. Ez azért is jó, mert ezzel ki tudsz tűnni a konkurenciától.
  3. A szponzorációval eléred azt, hogy mások beszéljenek rólad. Ezt főleg az influencer marketingre értem.
  4. Aktívnak tűnsz, fura de ez is sokszor döntő. Azok a cégek sikeresebbek, akik kijárnak kiállításokra, eseményekre (mint kiállító), vagy mint szponzor.
  5. Új ötletek, kampány ötleteid jöhetnek.
    Én többször is láttam olyat, hogy egy cég miután megbízott egy influencert még ötletet is kapott, hogy a marketingjébe milyen új kampányt csinálhatna.
    De másik példa, az események, amikor mondjuk kiállító vagy és találkozol az érdeklődőkkel, vevőkkel, akkor sokszor olyan ötleteket, inspirációt kapsz, ami nagyot lendít a marketingeden, eladásaidon, sőt akár üzleti modelleden is. Tudod, aki ismeri a piacát, célközönségét az ér el igazán nagy sikereket.

Expo, kiállítás, helyi rendezvény (város napja…)

A legtöbb szektornak megvan a maga expo-ja, kiállítása, ha nincs, akkor ideje megszervezned. Érdemes kiállítanod. Tudod, aki nincs ott, az szinte nem is számít. Ha nagy akarsz lenni, akkor sajnos ki kell menni ilyenekre is. Az expo pedig arra is jó, hogy partnereket találj. Nézz ki olyat is, ami hozzákapcsolódik a termékedhez/szolgáltatásodhoz. pl. BabaMama Expo-n az OTP Lakástakarék is kint volt, ez pont jó példa.

DM levél, postai levél

Nem véletlen, hogy ennek külön tartalmat szenteltem, sőt, még egy vállalkozási ötletbe is beletettem. B2B (vállalatok közötti) üzletben pedig még hatékonyabban tudjuk használni ezt  a marketingcsatornát. Az első linkben kifejtettem, miért előnyös újra.

Vatera és Jófogás – termékértékesítéshez, webáruházhoz

Nemcsak az apróhirdetési portálokra érdemes feltölteni egy-egy termékünket, hanem a Vaterára is. Már többször is mondtam, hogy egy jó webáruház alapjait is le tudjuk tenni a vaterás érékesítéseink során. Ha ezt használod, érdemes olyan névvel regisztrálnod, vagy kb. arra hajazzon. Én felhasználnám a Vaterát belépő termék értékesítésre, vagy utána emailben upsell értékesítésre is (azért óvatosan, nehogy kitiltson az aukciós portál).

Kuponos oldalak

Ha van egy belépő terméked, akkor nagyon jól ki tudod használni a kuponos oldalak adta ingyenes marketing megjelenést. Ebben a cikkben be is mutatok neked 5 olyan céget, kik igazán kiaknázták a kuponos oldalak adta lehetőséget: 5 cég, akik tényleg jól használják a kuponoldalakat, és többet profitálnak, mint a többiek…

Fotó: Red Bull parachute / Pixabay

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!