5 dolog, amiért megéri előfizetéses, havidíjas, “dobozos” webshopot indítani

5 dolog, amiért megéri előfizetéses, havidíjas, “dobozos” webshopot indítani

Az utóbbi időben egyre népszerűbbek idehaza is a feliratkozós (subscription box), havidíjas webshopok. Magyarul még nem nevezték el őket, de már szerintem ez a pár szó is jól leírja működésüket. A vásárlók előre meghatározott időszakos díj, összeg (havi, negyedéves…) ellenében valamilyen terméket kapnak. Az ilyen webshopok szép, trendi dobozban küldik ki a termékeket, és a vásárlóknál hamar elérnek egy nagyfokú elkötelezettséget is. Nem véletlen, hogy foglalkozok ezzel a témával a Minneren, mivel jól tervezhető üzleti modellnek tekintem az ilyen webshopokat, vállalkozásokat. Jöjjön is 5 érv, ami után garantáltan felkeltem a figyelmed, sőt kellő motivációt indítok el benned, hogy elindulj egy ilyen vállalkozással.

Először is jöjjön néhány példa, hogy el tudd képzelni: Például havidíjas zokni, pipere, tea, kávé, smink…

5 dolog, amiért megéri feliratkozós, havidíjas, “dobozos” webshopot indítani

  1. Nagyon trendik az ilyen “dobozok”
    A legtöbb ezzel az üzleti modellel dolgozó webshop alaposan megtervezi a saját dobozát, ezzel is erősítve a már kialakuló márkája körül kialakuló elköteleződést. Továbbá ez erősíti is a marketingjüket, mert sok vásárló feltölti a közösségi oldalára a megérkezett “boxot”, ami szinte ingyen reklámmal is felér.
  2. Visszatérő vásárlók
    Egyszer kell meggyőzni a vásárlókat, akik több hónapon át vásárlóid lesznek. Ez azért is jó, mert így sokkal kiszámíthatóbb lesz a bevételed, költségeid, időd (lásd lent). A brandépítésben is segít, hiszen lojális vásárlókat úgy lehet “teremteni”, ha van legalább egy olyan terméked, amit újra tudnak vásárolni. Nem kell folyamatosan új vevőkre költened a marketing költségedet, hanem rá tudsz koncentrálni a meglévőkre. Ez óriási segítség lesz számodra.
  3. Sokkal kiszámíthatóbb a működésed
    Akár a bevételek oldalt nézzük, akár a költségeket (marketinget is ideveszem), vagy a logisztikát, raktározást mindenképpen kijelenthetjük, hogy a feliratkozós webshopok megkönnyítik majd a vállalkozásod cashflowjának tervezését, működtetését.
  4. Automatizálható
    Mivel előre tudod mennyi ügyfélre számíthatsz adott időszakban, így rutinból már pár hónap után könnyen ki tudod számolni a lemorzsolódást, így könnyen tudod majd automatizálni a folyamatokat. Értem itt a számlázástól a csomagoláson át a rendelésekig (sőt még a  munkaerővel is sokkal jobban tudsz kalkulálni) Természetesen ez időgazdálkodásban sem utolsó szempont, és mint tudjuk az idő pénz (a mondat nyomokban bullshitet tartalmaz), így ez egy nagyon fontos eleme annak, hogy ez a webshop “fajta” vonzó lehet számodra.
  5. Marketing
    Egyrészt egy megszerzett ügyfélre kevesebb költség fog jutni, mivel hosszabb ideig lesznek vásárlóid. Másrészt ahogy azt már fent is említettem a vásárlók lesznek a legjobb értékesítőid, mert imádják megosztani a közösségi oldalakon az ilyen vásárlásaikat, dobozaikat.

Milyen termékeket lehet (érdemes) ilyen feliratkozós webshopban árulni? 
Ebben a cikkben több ötletet is hoztam >>> “Havidíjas” webshop / vállalkozás ötletek. Azonnali törzsvásárlóid lesznek!!! Inspirálódj belőlük!

Fotó  www.mysubscriptionaddiction.com

Share Button

Ez is érdekelhet

Kommentek