5 cég, akik tényleg jól használják a kuponoldalakat, és többet profitálnak, mint a többiek – Hogyan lesz vevőm, ügyfelem, felhasználóm? – 16. rész

5 cég, akik tényleg jól használják a kuponoldalakat, és többet profitálnak, mint a többiek – Hogyan lesz vevőm, ügyfelem, felhasználóm? – 16. rész

A “Hogyan lesz vevőm…” (vevőszerzés) cikksorozat újabb részében a kuponmarketingről lesz szó. Sajnos a kuponos oldalak nem eléggé edukálják a cégeket, pedig nagy potenciál lehet benne, hogy ezen a csatornán szerezzünk új ügyfeleket. Próbáltad már a kuponozást, de nem működött? Akkor adok néhány inspirációs tippet.

Az érdeklődőket felhajtja a kuponoldal

Az ilyen oldalak használata mellett az szól érvként (lehetőség), hogy így nekünk a látogatószerzéssel nem kell foglalkozni, azt megteszi a gyűjtőoldal. Bár más ajánlatokkal versenyzünk, szerencsére olyan sok cég nem használja ezeket az oldalakat. Pedig havi 1,4 millió látogató keresi fel a legnépszerűbb hazai kuponos oldalt, a Bónusz Brigádot. Tudtad, hogy azok közé a kuponos oldalak közé tartozik, akik nyereségesek tudnak lenni (bár pont tavaly veszteségesek voltak, előző években profitjuk volt). Ez azért érdekes, mert a legnagyobb ilyen oldalak még külföldön is veszteségesek. Visszatérve, hogy miért jó ez egy cégnek, ha az ember nem akar költeni marketingre, és itt hirdet, jó lehet, de valószínűleg kevés ahhoz, hogy annyi vásárlót szerezzen, hogy abból a cég megéljen. Így érdemes megfogadni a következő bekezdésben olvasható tippet, tanácsot.

Mire használd a kuponozást?

Alapból abból indulunk ki, hogy a látogatók, érdeklődők bevonzását a kuponos oldal elvégzi, ezért mi fizetünk. Ez teljesen jó megközelítés, de nagyon sokszor még akár veszteségünk is lehet belőle. A kuponozás azoknak a vállalkozásoknak jön be a legjobban, ahol a belépő vagy olyan terméket, szolgáltatást értékesítenek ilyen módon, aminek köszönhetően rávehető a vevő a későbbi vásárlásra is. Hoztam is néhánny példát a most aktuális hirdetéseket böngészve (Forrás: Bónusz Brigád, képekre kattintva eléred a hirdetéseket, bár ha később nézed, lehet, hogy már nem lesznek aktívak)

  • A fogászat szinte a belépő terméket kínálja. Náluk egyértelműen hasznos a kuponos oldal használata.Képernyőfelvétel (645)
  • Ez a cég szintén több szolgáltatással rendelkezik, így visszatérő vásárlókat tud generálni, vagy másik szolgáltatást is kínálni.
    Képernyőfelvétel (646)
  • A Paintballakadémia egy olyan ajánlatot hirdetett meg, amivel egyrészt megismered őket, így ha később csapatépítésre vagy baráti lövöldözésre akartok menni, már könnyebb dolguk lesz meggyőzni, hogy oda menjetek. Továbbá van több órás, havi képzésük is, ami nagyobb a 2 órás ajánlatnál.
    Képernyőfelvétel (647)
  • Az Ursa maior kreatív műhely egy karácsonyi speciális eseményt, tanfolyamot hirdet. A résztvevőknek a tanfolyamait tudja ajánlani. Pl. főzőtanfolyam, sajtkészítő workshop…
    Képernyőfelvétel (649)
  • A következő tetszik a legjobban. Egy 45 perces repüléssel kapcsolatos gyorstalpalón vehetsz részt, ami után természetesen átnavigálnak a nagy tanfolyamukra. De ez még semmi, a hirdetésben még extra ajánlatot is adnak, ha 2 bónuszt (kupont) veszel, akkor 15 perccel többet repülhetsz, sőt, akár a kísérőd is jöhet kedvező áron.
    Képernyőfelvétel (650)

Konklúzió – extra tippek

Látható, hogy azok a kuponok fogytak a legjobban, ahol több szöveg volt megadva. Fura, de a legtöbb ajánlatnál alig volt szöveg, majdhogynem egy képből és a címből kellett kitalálnia az embereknek, hogy miről van szó. Át kell gondolni, hogy mit hirdetünk meg a kuponos oldalon, mindenképpen érdemes kipróbálni, és az onnan érkező ügyfelekre jobban fókuszálni, hogy az ügyfél később kuponajánlat nélkül is vásároljon tőled. Nincs mese, tervezni kell.

A cikksorozat további részei: 

Kommentek