10 pontos ellenőrzőlista a sikeres webáruház üzemeltetéséhez, létrehozásához

10 pontos ellenőrzőlista a sikeres webáruház üzemeltetéséhez, létrehozásához

Ha már csinálunk valamit, akkor azt csináljuk jól! Igaz? Érdemes folyamatosan kutatni az olyan lehetőségeket, amivel jobbá tudjuk tenni a webáruházunkat. A megfelelő információk megszerzésében segítségünkre vannak az olyan események is, mint az idén először megrendezésre kerülő eTrends Expo az OTP Mobil szervezésében. Az előadók gondoskodtak róla, hogy már az esemény előtt ötleteket és tippeket kapjunk a sikeres webáruház működtetéséhez.

10 terület, amivel mindenképpen foglalkozz a webáruházadnál

A pontok vázlatosan szerepelnek, a pontokhoz tartozó további információkat az eTrends Expo ingyenesen letölthető ebookjában olvashatod, melyet az adott területek szakemberei állítottak össze. Az itt található csekklista egyes pontjai a Minner kiegészítése az ebookban leírtakhoz.

  1. Dizájn, megjelenés
    Színben és dizájnban is igazodjon a webshopod a szektorodhoz. Továbbá nem lehet elégszer hangsúlyozni a mobilra optimalizálást. A látogatók több mint fele már mobilról keres termékeket, bár lehet számítógépről rendel, de adj esélyt arra, hogy már az elején elnyerd a tetszését.
    Minner tipp: Teszteltesd le a webáruházad akár többször is ismerőseiddel, mert így megtudhatod, hogy mi az, amit nem vesznek észre azonnal. Továbbá érdemes vásárlóidat is megkérdezni, akár kérdőíven keresztül. Hasonló megoldást egy mozinál láttam, és a legjobb az volt, hogy úgy tudsz kérdezni, hogy közben ő fogja megismerni a te szolgáltatásaidat.
  2. Áttekinthető termékpaletta
    Ezt nem is kell annyira magyaráznom, könnyítsd meg az áttekinthetőséget, kereshetőséget.
    Minner tipp: Figyeld a népszerű kategóriákat és azokat tedd legfelülre. 
  3. Regisztráció és biztonság
    Nagyon jó tippeket találni az eTrends Expo ebookjában, én ezekhez adok még tippet.
    Minner tipp: Regisztrációnál nagyon nehéz több információt elkérni. Próbáld ki, hogy csak a lényeges és szükséges információkat kéred be először, majd kedvezményért cserébe megkéred őket, hogy töltsék ki teljesen a profiljukat. Az információkat felhasználva pedig egyedi ajánlatokat, kedvezményeket is tudsz adni.
  4. Számlázás
    Mindenképpen online számlázásban gondolkodj, mert rengeteg időt tudsz megtakarítani, és így több időd jut a webáruházad fejlesztésére, ügyfelek kiszolgálására.
    Minner tipp: Érdemes felkeresni az online számlázókat, mert olyan megoldásokat és lehetőségeket ismerhetsz meg, ami merőben megváltoztathatja akár az üzleti modelledet is, vagy a payment (fizetési) stratégiádat is.
  5. Hűségkártya, törzsvásárlói program
    Minner tipp: Először is, ha nincs olyan terméked, amit akár többször is el tudsz adni a vevőidnek, akkor ideje kutatni. Továbbá a már megszerzett vevő mindig jobb, mint akiért még “harcolni” kell.
  6. Hírlevél küldés
    A fent már említett ebook egyik legfontosabb része. Mindenképpen töltsd le, mert minden információt ide nem írok le. Egy részt kiemelek: 
    “Tipikus hibák a feliratkozásnál:– hogyan ne csináljuk?
    • a hozzájáruló checkbox nem lehet előre kipipálva,
    • a hozzájárulás nem lehet a vásárlás feltétele,
    • az adatkezelési szabályzat hiányzik, vagy nem megfelelően részletes.” – eTrends Expo Ebook, Sár és Társai ügyvédi iroda

  7. Ügyfélszolgálat, kapcsolat
    Az már fél siker, ha kérdeznek a termékeidről. Tedd könnyen láthatóvá a kapcsolati információkat.
    Minner tipp: Közösségi oldalon hívd fel a figyelmüket, hogy tudnak tőled kérdezni akár chaten keresztül is.
  8. Kiszállítás
    Nyomoznia kell a vevődnek a költségek után? Tedd láthatóvá akár már a főoldalon, hogy mi mennyi, mekkora összeghatártól ingyenes…
  9. Közösségi média
    Ez a pont igazi Minner csemege. Egy webáruháznak aktív közösségi oldal jelenlétre van szüksége.
    Minner tipp: A vásárlóidnak jelezd, hogy kövessék például a Facebook, vagy Instagram oldaladat. Akár egy vásárlást visszaigazoló emailben is. Továbbá aktív közösségi oldal tevékenység kell,  egy webshopnál legalább naponta 1 poszt szükséges ahhoz, hogy ott tudjon maradni az emberek emlékezetében. Sőt, ezzel még azt is elérheted, hogy eszébe jusson befejezni a vásárlást (tudod, a remarketing még segít is ebben).
  10. Fizetési stratégia
    Érdemes átgondolni a fizetési megoldásokat. Tudtad, hogy például azok, akik bankkártyával fizetnek, általában többet is költenek? Továbbá olyan megoldásokat is be tudsz vezetni a webshopodban, hogy egyedi árajánlatot tudsz adni a vevőidnek, amihez természetesen a számlázást és a fizetési rendszereket is fel kell készítened. Szerencsére már erre is megvannak az eszközök, megoldások.

Töltsd le az eTrends Expo ebookját, ahol a fent kiemelt pontokról részletesen olvashatsz! Kattints ide!

Tudtad, hogy Mándó Milán a Minner.hu tulajdonosa is előad az október 5-i eTrends Expo-n?
25%-os kedvezményt kapnak a Minner olvasók a jegyárból, ha a minner25 kuponkódot használják.
Az én előadásom témája:  Így generálj vásárlót szponzorált cikkel, natív hirdetéssel
Gyakorlati példákkal, esettanulmánnyal alátámasztott előadással készülök. Egy vállalkozás tartalommarketingjének szerves része lehet a szponzorált tartalmak, natív hirdetések elhelyezése portálokon, blogokon. Ezzel több legyet is lehet ütni egy csapásra. Nemcsak irányítani tudjuk az információk, termékelőnyök eljuttatását a potenciális vásárlójelöltek felé, hanem például támogatjuk vele a keresőoptimalizálásunkat is. Az előadáson kifejtem még, hogy mivel lehet maximalizálni az ilyen kampányok hatékonyságát, és mire tudja használni egy vállalkozás.

Share Button

Ez is érdekelhet

Kommentek